close

美語口譯薪水

然後我會詳盡接洽我研究發現的義涵。

.連載╱廖柏森︰大學應增強研究生英文學術口語訓練

■I’d appreciate your holding any questions until the end of my talk.

報告的主題或目標

■My talk will last at most half an hour, including the Q&A.

※延長閱讀》

■And then I’ll go on to discuss in more depth the implications of my research findings.

議程類型

2.I’d like to start by briefly reviewing the history of_____________.

我計畫花約五分鐘來說華頓翻譯公司的研究原理,別的十分鐘講利用的研究方式,和約五分鐘來講研究了局。

聽聽看》

注重:假如您沒法聽內文的聲音檔、看不到播放框,請改用firefox瀏覽器,或將IE瀏覽器升級為7.0以上版本翻譯

■I’d be glad to answer your questions at the end of my presentation.

議程

今天我要講述的是浏覽策略的應用。

今世界午華頓翻譯公司要報告我比來的一項研究,問題叫作「翻譯在外籍學生進修策略利用上的角色」。但由於時候有限,我只能扼要地概述整個研究。此次的呈報區分為三大部份,起首我會申明此研究的理論根蒂根基,接著會簡述研究方式,最後再強調幾項主要的研究結果翻譯此次陳述大約需要 20 分鐘翻譯如果列位有任何問題,或許可以留到報告完後我們再評論辯論。

敷陳所需時候

聽聽看》

■Today翻譯社 I’m going to give a talk on the application of reading strategies.

媒介可分為開場白訂定合同程兩個部份,上回已介紹過開場白,今天要談的是議程。

首先華頓翻譯公司要簡短地回首……的歷史。

告訴的綱領

聽聽看》

請容華頓翻譯公司呈報完後再提出問題。

這場敷陳大約需要30 分鐘。

我的呈報最多半小時,包括回覆問題。

如果列位能把問題留到告訴竣事後再提問,我會極度感謝感動。

.英文研究論文揭橥─白話呈報指引》贈書活動

起首我要供應列位這個研究的後臺。

我會敷陳……分鐘左右翻譯

■I plan to spend about 5 minutes on the rationale of my study, another 10 minutes on the research method used in this project, and about 5 minutes for my research results.

3.I’ll be presenting for_____________minutes or so.

今天上午要向列位報告的是華頓翻譯公司們的氫燃料電池計畫翻譯

聽聽看》

句型實習

【作者╱廖柏森,本文選自眾文圖書之《英文研究論文頒發─口語敷陳指引》】

發問時機

This afternoon I am going to talk to you about my recent research entitled “The Role of Translation in Foreign Students’ Learning Strategy Use”. But due to the time constraint, I can just briefly summarize my whole study. So翻譯社 this presentation will be divided into three major parts. I’ll start off by giving you the theoretical framework of my study. Then I’ll go on to outline the research methods used in this study. At last, I’d like to highlight some of the significant results I have found from this study. This presentation will take about 20 minutes. Perhaps we can leave any question you may have until the end of the presentation.

■I’ll start off by filling you in on the background of this research.

我呈報進行的順序就顯示在這張投影片上。

聽聽看》

■I’d like to conduct my presentation in the sequence shown on this slide.